تاریخ انتشار: جمعه 1400/12/20 - 00:24
کد خبر: 426722

اختتامیه سومین رویداد استارتاپی «کوک-حوزه صنعت»؛

حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رویدادهای استارتاپی/ معرفی سه ایده برتر به همراه ایده خلاق

حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رویدادهای استارتاپی/ معرفی سه ایده برتر به همراه ایده خلاق

آیین اختتامیه سومین دوره رویداد استارتاپی صنعتی دانشگاه مازندران با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران برگزار و سه ایده برتر در این رویداد معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  آیین اختتامیه سومین دوره رویداد استارتاپی صنعتی دانشگاه مازندران با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران برگزار و سه ایده برتر در این رویداد معرفی و تجلیل شدند.

دوره اول و دوم این استارتاپ در سال ۹۷ و ۹۸ به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد ولی در سال ۹۹ به علت شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها این رویداد ملی برگزار نشد.

دانشگاه مازندران

حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رویدادهای استارتاپی
سیدمحمدرضا حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی  در این مراسم از برگزاری رویدادهای استارتاپی در کشور استقبال کرد و گفت: این وزارتخانه تمام تلاش خود را برای حمایت از رویدادهایی که سبب ایجاد کسب و کار می شود خواهد کرد.

معاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: یکی از راه های سلوک رفع نیار مردم است و کار آفرینی، تولید شغل و هر حرکت و اندیشه ای که  مقدمه کار و کار افرینی باشد یک حرکت الهی است.

وی بیان کرد: باید کسب و کار های استارتاپی به سمت و سویی حرکت کنند که نیاز های جامعه را شناسایی و در راستای برطرف کردن آن گام بردارند.

دانشگاه مازندران

روحیه کارآفرینی باید در دانشجوها احیا شود
جمال قاسمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران نیز در این اختتامیه با بیان این که در حال حاضر کشور با موانع و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند گفت: در برابر این مشکلات توانمندی های دانشجویان و نخبگان ما زیاد است و ما باید راهی بیابیم تا این توانمندی ها را به نیازها اتصال دهیم.

با تاکید بر اینکه باید از مسیر علمی توسعه ایجاد شود افزود: تکیه صرف بر منابع  کشور نمی تواند سبب توسعه شود بلکه لازمه اصلی توسعه شناسایی مسیر های علمی برای رسیدن به آن است.

وی ادامه داد: مشکل فعلی کشور ما در عدم بهره وری و نبود فعالیت های علمی همگام با نیاز جامعه است که باید در این راستا تلاش کنیم تا دانشگاه های آموزش محور را به سمت دانشگاه های کار آفرین و جامعه محور سوق دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران گفت: در حال حاضر باید تمام تلاش ما این باشد که روحیه کارآفرینی  در دانشجویان احیا و تقویت شود.

معرفی ایده‌های برتر و خلاق
در مراسم اختتامیه با انتخاب داوران به ترتیب به  سه تیم «صنایع سبز» با ایده پسماند صنایع معدنی، تیم «نانو بگ » با ایده کیسه یورستومی برای افراد سرطانی و تیم «ای کور» با ایده شکر رژیمی بر پایه سبس گندم به عنوان نفرات اول تا سوم به عنوان ایده برتر هدایایی به مبلغ چهل میلیون، شصت میلیون و هشتاد میلیون تومان اهدا شد و در نهایت ایده این سه تیم به  بنیاد ملی نخبگان و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه مازندران برای ساخت محصول اولیه و ثبت شرکت معرفی شدند.

در این رویداد ۱۱ گروه دانشجویی شرکت کردند که در ادامه ایده های ارائه شده توسط نماینده این گروه‌ها را می‌خوانید؛

گروه «صنایع سبز»؛ سروش سریالی سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه مازندران هستم. ایده ما در خصوص بهینه سازی تولید پسماند صنایع لبنی کار میکند. ما یک گروه یازده نفره اعم از دانشجویان مهندسی شیمی، زیست شناسی، بیولوژی و گرایش های پلیمر و طراحی فرآیند هستیم. (این ایده به عنوان تیم اول در رویداد معرفی شد.)

«گروه نانو بگ»؛ فاطمه علی‌محمدی سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه مازندرا هستم. طرح ما در خصوص بیماران سرطانی هست و کسانی که دچاری بیماری سرطان مثانه هستند، این بیماری باعث می شود که بیماران مجبور به تخلیه مثانه میشوند. این افراد به یک کیسه یورستومی احتیاج پیدا می کنند که که دارای درجات یک و دو هست. افرادی که نیازمند درجه یک و دو هستند به مدت محدودی به این کیسه ها نیازمند هستند و افرادی که نیازمند کیسه درجه سه هستند که به بیماران استومی معروف هستند، تا آخر عمرشان به این کیسه ها نیازمند خواهند بود. کیسه های وارد شده از کشور کانادا دارای یکسری ایرادات است.  و متاسفانه در کشور خودمان به دلیل محدود بودن مواد اولیه تولید داخلی نداریم. ما برپایه نانو فناوری، توانستیم کیسه هایی را تولید کنیم که حجمشان قابل افزایش است و عفونت ناشی از شکم بیمار را به صفر درصد میرساند و همچنین هزینه اش نسبت به هزینه کیسه های موجود بسیار کمتر است و طول عمر بیشتری دارد و دو هفته یک بار عوض می شود. (این ایده به عنوان تیم دوم در رویداد معرفی شد.)

دانشگاه مازندران

گروه «آی کور»؛ محمد حسینی سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی رشته بیومکانیک ورزشی دانشگاه مازندران هستم.ایده اصلی ما به این صورت است که ما بتوانیم از روی سبوس گندم دوتا محصول مهم را تولید کنیم مورد اول شکر رژیمی است و مورد دوم یک مکمل غذایی و ورزشی است درون سبوس گندم ۱ قند ۵ کربنه است که هدف اصلی ما این است که با استخراج این قند ۵ کربنه و ایجاد فرآیندهای مختلفی بر روی آن بتوانیم آن را تبدیل به یک شکر رژیمی کنیم. با توجه به اینکه تعداد بالایی از افراد در جامعه ما از بیماری دیابت رنج می‌برند با استفاده از این محصول، چنین افرادی هم می‌توانند از شکر رژیمی استفاده کنند و در کنار لذتی که از این محصول میبرند، از خواص موجود در این شکر هم استفاده کنند. (این ایده به عنوان تیم سوم در رویداد معرفی شد.)

گروه «اکو باکتریوم»؛ عارف مرادی سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی رشته بیوشیمی در مقطع ارشد در دانشگاه مازندران هستم. پیرامون طرح ما، عناصر مضری در آبهای ما مخصوصاً در قسمت شمالی کشور وجود دارد که ممکن است در آینده های دور و یا حتی نزدیک باعث بیماری‌هایی نظیر سرطان در انسان ها بشود سیستمی که ما طراحی کردیم این است که با استفاده از بعضی از باکتری هایی که با محیط سازگاری دارند توانستیم این عناصر را درون آب‌ها شناسایی بکنیم و به نوعی آنها را از آب ها جدا کنیم  که این باعث می‌شود در آینده شاهد بیماری های کمتری هم در انسان‌ها و حتی  در حیوانات باشیم، زیرا این آب‌ها از سفره‌های زیرزمینی گرفته شده و در نهایت وارد آب‌های آشامیدنی ما می‌شود که امیدوار هستیم بتوانیم در آینده آب سالمی را در زمینه های مختلف استفاده بکنیم که کمترین آسیب را به انسان ها و دام ها برساند. (این ایده به عنوان تیم خلاق در رویداد معرفی شد.)

گروه «بازی دانایان»؛ متین زیادزاده سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه مازندران هستم. ایده‌ای که ما داشتیم این بود که بازی را با تدریس مخلوط کنیم یعنی فضایی را برای دانش آموز فراهم کنیم که هم خلاقیتش افزایش پیدا کند و هم درس ها برایشان جذاب شود. ایده ما بصورت «برد گیم» فیزیکی هست و اپلیکیشن ساخت این بازی را هم در نظر داریم و منتظر این هستیم تا در آینده اتفاقات خوبی بیافتد.

ما در این طرح قصد داریم تا از پسماند صنایع لبنی که غالبا اکثر این پسماند را آب پنیر تشکیل میدهد استفاده کنیم تا در نهایت اجزای موجود در آب پنیر را به روش های مختلف جدا سازی کنیم و با استفاده از تکنیک های متنوعی که توضیح خواهم داد، پلی لاکتیک اسید تولید کنیم. پلی لاکتیک اسید یکی از مهم ترین پلیمر های موجود در جهان است و به عنوان دومین پلیمر پرمصرف در جهان شناخته شده که در صناع مختلفی از جمله کشاورزی، الکترونیک و صنایع داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. که علاوه بر این که از خروج ارز از کشور جلوگیری کند، همچنین میتواند باعث خودکفایی ما در ای زمینه شود.

گروه «آنتی شانکر»؛ محمدجواد حمزه‌زاده عزیزی سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی مهندسی کنترل از دانشگاه نوشیروانی بابل هستم. ایده ما مقابله با بیماری شانکر هست که یکی از مهمترین مشکلات باغداران و کشاورزان هست. ما با استفاده از فرمول هایی که بدست آوردیم توانستیم با بیماری شانکر که از طریق ریشه به گیاه آسیب میزند، مبارزه کنیم. در نهایت این موضوع باعث افزایش طول عمر گیاه و افزایش باردهی به میزان ۲۰ درصد شده است که برای کشاورزان و باغداران بسیار بصرفه است.

گروه «رایان دادگستر»؛ سید حسام الدین بردبار سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی  رشته حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه مازندران هستم. ایده ما یک ایده حقوقی درباره استارتاپ هاست. علت اینکه ما این ایده را انتخاب کردیم، چالش اصلی همه استارتاپ ها در بحث حقوقی بود و معمولا دومین مشکل استارتاپ ها بعد از مشکل مالی، مشکل حقوقی هست. ایده ما به این صورت است که برای حقوق استارتاپ ها درخصوص ثبت شرکت ثبت اخراع و ثبت برند و گرفتن مجوز های کسب و کار و مشاوره های حقوقی هست در این خصوص ما بسته هایی را طراحی کردیم که در این بسته ها این خدمات را به استارتاپ ها ارائه میدهیم و به نوعی استارتاپ ما یک استارتاپ تسهیل گر در امور تجاری است.

گروه «میکرو اسپلیت»؛ محمد پورمهد سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی رشته برق دانشگاه مازندران هستم. ایده ما مربوط به ساخت آتل ها برای استخوان های ریز بدنی است. این نوع آتل ها برای ورزشکارانی که دارای آسیب در ناحیه استخوان بدن هستند استفاده می شود یکی از مشکلات مهمی که این آتل ها دارند در خصوص عدم شستشوی مداوم است که مشکلاتی را برای افرادی که از این ها استفاده می کند به همراه دارد اما ما با استفاده از تکنیک هایی که استفاده کرده ایم توانستیم آتل هایی را تولید کنیم که همراه با طراحی مناسب و اندازه های مناسب قابلیت شستشو و امکانات ضد آب بودن را در آن ایجاد کردیم. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که این محصولی که ما توانستیم آن را تولید کنیم از لحاظ هزینه با باقی محصولات موجود در بازار برابری می کند و از این حیث با اینکه امکانات بسیار ویژه‌ای دارد اما هزینه آن نسبت به امکاناتی که دارد بسیار محدود است از جمله خدمات پس از فروشی که ما برای این محصول در نظر گرفته ایم مورد اول مربوط به پارگی و یا آسیب دیدگی محصول است که ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا مشتریان بتوانند از محصول جدید استفاده بکند و مورد دوم بحث شخصی سازی در انتخاب نوع رنگ و مدل محصول است که می‌تواند با توجه به سلیقه و خواسته مشتریان انواع مختلفی از این محصول را تهیه نمایند.

دانشگاه مازندران

گروه «اِپامه»؛ آتنا خیرخواه سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه مازندران هستم. ایده ما در خصوص طراحی یک سایت است که در خصوص جهانگردی و صنایع دستی است. در سایتی که ما طراحی کردیم روند کار بدین صورت است که بعد از اینکه فردی وارد این سایت می شود و درخواست می کند که یک سفری با مقصد مشخص با تعداد روز مشخص است برود در آن زمان یک سری سوال هایی از او پرسیده می شود.

یکی از مهمترین سوالاتی که در این خصوص از شخص پرسیده می شود این است که میزان بودجه‌ای که برای این سفر در نظر گرفته است به چه میزان است و سوالات بعدی این است که این بودجه را بیشتر میخواهد صرف چه اموری بکند امور مربوط به هتل، خورد و خوراک، تفریح، رفت و آمد و ... . در نهایت با استفاده از هوش مصنوعی که ما طراحی کردیم، یک برنامه سفر برای این فرد در نظر گرفته می‌شود که به صورت رایگان عرضه می شود و آن فرد می تواند با توجه به میزان هزینه و بودجه ای که در نظر گرفته است یک برنامه مناسب با توجه به تعداد روزی که می‌خواهد در آن محل اقامت داشته باشد دریافت کند که مطمئناً با توجه به این موضوع می‌تواند بهترین استفاده را از زمانی که در سفر است ببرد.

قسمت دوم که برای این سایت طراحی شده است مربوط به صنایع دستی است در این قسمت استان هایی را از کشور ایران تعیین کردیم که دارای صنایع دستی محبوبی هستند که افراد می توانند با ورود به این شهرها صنایع دستی موجود در این شهرها را ببینند به طور مثال می‌توانند وارد استان اصفهان شده و صنایع دستی که در این زمینه وجود دارد را ببینند همچنین فروشندگانی را از قبل با آنها هماهنگ کرده اید که در صورتی که یک خریدار در سایت درخواست خرید یک صنایع دستی از یک شهر را بدهد این موضوع با فروشنده در آن شهر هماهنگ می‌شود و آن صنایع دستی با توجه به سلایق و رنگ و باقی مواردی که خود فرد خریداران را مشخص می‌کند آماده می‌شود و به دست خریدار می‌رسد در واقع در اینجا سایت ما نقش یک نوع واسطه را ایجاد اجرا می‌کند.

گروه «کمنتوم»؛ رضا عزیزی سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: ایده ما تبدیل یک توربو شارژرهایی که در موتورهای دیزل در صنعت استفاده می شوند. در این طرخ می خواهیم آن ها را از حالت مکانیکال به صورت الکتریکی تبدیل کنیم که عملکرد و راندمان آن ها را ارتقا دهیم.

دانشگاه مازندران

گروه «پِت کِر»؛ فائزه ابراهیمی سرپرست گروه در ارائه این ایده گفت: دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه مازندران هستم. ایده گروه ما بدین صورت است که ما دستگاه را طراحی کرده‌ایم که این دستگاه برای افرادی است که دارای حیوانات خانگی هستند یکی از بزرگترین مشکلاتی که افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند با آن دست و پنجه نرم می‌کند بحث تنها گذاشتن این حیوانات در خانه است به طوری که وقتی افراد خانواده تصمیم می گیرند به یک سفر چند روزه و یا حتی چند ماهه بروند، نگهداری این حیوانات خانگی در خانه و تنها گذاشتن آنها به یک معضل برای آنها تبدیل می‌شود.

دستگاهی که ما طراحی کردیم به این صورت است که قسمتی از آن برای نگهداری مواد غذایی و آب آشامیدنی است که به میزان مدت زمانی که شما به آن می دهید می تواند میزان آب را ذخیره کرده و حیوان بتواند در مدت زمانی که شما در خانه نیستید مشکل غذا و آب خود را رفع کند مورد بعدی این است که شما می توانید صدای خود را ضبط کرده و به این دستگاه بدهید و این دستگاه به طور میانگین در روز چند بار صدای شما را پخش می‌کند تا حیوان احساس تنهایی نکرده و دچار افسردگی نشود همچنین این دستگاه به شیوه ای طراحی شده است که علاوه بر خانه در خارج از خانه هم می تواند استفاده شود و برای افرادی که حیوانات خانگی خود را در خانه نگهداری نمی کنند در حیاط و بیرون از منزل نگهداری می کند هم این دستگاه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
اولین تصاویر از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در نزدیکی منزل نتانیاهو
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top